Akoestiek
Akoestiek in callcenter verbeteren
De akoestiek in een callcenter is vaak verre van optimaal. Er wordt veel geïnvesteerd in middelen als bureau’s en bureaustoelen, computers en headsets. Maar de akoestische eigenschappen van de ruimte worden daarmee vergeten. Logisch, aangezien bij het inrichten de medewerkers nog niet aan het werk zijn. Het is stil in de ruimte en de prioriteit ligt bij het ergonomisch inrichten van de belplekken. Maar wanneer eenmaal de eerste operationele maandagochtend is aangebroken, barst het kippenhok los. En dat is best jammer, want met slechte akoestiek zullen de resultaten niet optimaal zijn. Daarom is het goed om de akoestiek in het callcenter te verbeteren.
Stress verminderen
Doe iets aan een rumoerige werkplek
Door werknemers wordt een rumoerige werkplek als storend ervaren. Het blijkt zelfs een enorme bron van stress te zijn. Uit recente onderzoeken is gebleken dat het dagelijks werken in een rumoerige omgeving de kans op ‘serieuze hartproblemen’ verdubbelt. Ook kan het gehoor beschadigen, wordt men er dikker van en zouden rokers hierdoor vaker een rookpauze houden. Niet de resultaten waar de werkgever en de werknemer op zitten te wachten.
Bekijk onze akoestische oplossingen voor callcenter
Oplossing
De akoestische oplossing voor een callcenter.
Gelukkig zijn er diverse effectieve oplossingen te bieden die snel en eenvoudig de akoestiek in een callcenter kunnen verbeteren. Welke oplossing gebruikt wordt is vooral afhankelijk van de wensen van de opdrachtgever. Een veel gehoord argument is dat men geen hokjes wil creëren om de ruimte zo open mogelijk te houden. Dat kan natuurlijk. In plaats van het gebruik van akoestische bureauschermen kunnen akoestische plafondeilanden boven de belplekken worden geïnstalleerd. Deze plafondeilanden worden standaard in de kleur wit geleverd en zijn in diverse maten en kleuren beschikbaar.
Door het gebruik van plafondeilanden in combinatie met akoestische fotopanelen aan de wand zal de ruimte een stuk rustiger gaan klinken. Houd er wel rekening mee dat het geluid nooit helemaal geabsorbeerd wordt. Dit kan alleen bereikt worden wanneer men gebruik maakt van aparte kantoren.
Het resultaat
Het resultaat van akoestische plafondeilanden.
Callcenter agenten kunnen weer telefonische gesprekken voeren in volle concentratie. Een blije medewerker, een blije klant dus een beter resultaat en meer omzet.








Blije klanten
Heb je een keuze gemaakt en wil je meteen bestellen?
Wil je een akoestische meting aanvragen?